Projectinformatie
De levensduur van het treinbeveiligingssysteem in Rotterdam verloopt na 25 jaar en moet worden vervangen. Dit systeem zorgt ervoor dat de bediening van seinen en wissels goed verloopt. Het is dan ook een cruciaal stukje techniek om het treinverkeer veilig af te handelen. Na verschillende grote en kleinere upgrades in de afgelopen jaren is het einde van de technische levensduur opgerekt tot en met 2027. De ondersteuning van Siemens vervalt daarna. Het vervangen van dit systeem is een grote klus en wordt in fases uitgevoerd. Pas wanneer het nieuwe systeem werkt, wordt het oude systeem uitgeschakeld.
Bereikbaarheid
Beïnvloede gebieden
-
ZZHB-gebiedRotterdam en omgeving
-
GGemeenteBarendrecht
-
GGemeenteRotterdam
-
WWijkBarendrecht - Binnenland
-
WWijkBarendrecht - Buitengebied …
-
WWijkBarendrecht - Noord
-
WWijkRotterdam - Feijenoord
-
WWijkRotterdam - IJsselmonde
-
WWijkRotterdam - Rotterdam Centrum
Op de kaart
Te bereiken met
-
Auto
-
OV-bus
Afgesloten voor
-
Trein
We werken bij Rotterdam Stadion op het emplacement onder andere aan het verwijderen van een wissel. Er rijden geen treinen tussen Rotterdam CS en Barendrecht. Check de NS reisplanner voor vertrek.
Infrabeheerder
Voor vragen of opmerkingen over deze omleiding kunt u contact opnemen met ProRail.